Non Stop: +4 0736 687 773

Ce este si cum functioneaza franarea regenerativa

2020-02-04 09:09:14 Autor: Volo Rent a Car
Ce este si cum functioneaza franarea regenerativa

De fiecare dată când sunt acționate frânele mașinii, se pierde energie, dar, conform legilor fizicii, energia nu poate fi distrusă; aceasta se transformă. Astfel, când un șofer încetinește mașina pe care o conduce, energia cinetică, care a pus-o în mișcare, trebuie să fie transformată. O mare parte din această energie se risipește sub formă de căldură și devine nefolositoare. Energia cinetică, care ar fi putut fi transformată în curent electric, este practic irosită. Din nefericire, șoferii nu pot face nimic pentru a stopa pierderea acestui tip de energie, deoarece, în majoritatea mașinilor oferite spre închiriere de Volo Rent a Car Cluj Napoca, este un produs secundar al frânării, iar mașinile nu pot fi conduse fără a folosi frânele. În cele din urmă, inginerii din industria auto au reușit să rezolve această problemă prin crearea unui sistem de frânare care poate captura o mare parte din energia cinetică a mașinii și să o transforme în electricitate, utilizată ulterior pentru reîncărcarea bateriilor. Acest sistem se numește frânare regenerativă.

În prezent, toți constructorii auto, precum BMW, Mercedes, Audi, Tesla și Toyota, care produc mașini hibride sau complet electrice (unele dintre ele se regăsesc în flota Volo Rent a Car), includ frânarea regenerativă ca dotare standard. La aceste tipuri de mașini, este foarte importantă menținerea bateriilor cât mai încărcate. Tehnologia de frânare regenerativă a fost utilizată pentru prima dată la tramvaie, dar în zilele noastre aceasta se regăsește în toate mijloacele de transport electrificate, de la trotinete electrice, biciclete electrice, metrou, până la mașinile de Formula 1.

Într-un sistem de frânare convențional, când șoferul acționează frânele pentru a încetini sau pentru a opri, plăcuțele de frână se freacă cu o forță mare de discurile de frână, generând o fricțiune puternică. O fricțiune suplimentară este creată și între roțile acționate de frână și suprafața drumului. Aceste fricțiuni transformă energia cinetică a mașinii în căldură. La frânarea regenerativă, sistemul care pune în mișcare autovehiculul este cel care se ocupă de majoritatea frânărilor. Când șoferul acționează frânele unei mașini hibride sau electrice, frânele regenerative pun motorul electric al vehiculului în marșarier, determinând rotirea inversă a acestuia și astfel încetinind roțile mașinii. În timp ce motorul electric se rotește invers, acesta se comportă și ca un generator, producând curent electric, care mai departe este trimis la bateriile mașinii. Acest tip de frânare funcționează foarte bine doar la anumite viteze, fiind foarte eficient în situațiile de condus stop-and-go. Din acest motiv, toate mașinile hibride și electrice sunt dotate cu sisteme de frânare convenționale cu fricțiune, care reprezintă un sistem de rezervă în situațiile în care frânarea regenerativă nu are suficientă putere de oprire. În astfel de cazuri, Volo Rent a Car le recomandă șoferilor să fie conștienți de faptul că pedala de frână ar putea să răspundă diferit la presiune, deoarece, câteodată, aceasta va coborî mai aproape de podeaua mașinii, ceea ce poate produce o panică temporară.

Într-o mașină cu frânare regenerativă, atât de multe lucruri sunt controlate electronic încât chiar și șoferul are posibilitatea de a selecta anumite setări care determină modul în care autovehiculul va reacționa în diverse situații. De exemplu, în unele mașini, șoferul poate selecta ca frânarea regenerativă să înceapă de îndată ce acesta își ia piciorul de pe pedala de accelerație. Mai departe, șoferul poate decide dacă frânarea regenerativă va încetini mașina până la zero kilometri pe oră sau va lăsa mașina să ruleze liber la viteză mică. În industria auto s-a format un trend general spre sistemele de frânare numite brake-by-wire, în care o mare parte din funcțiile de frânare, anterior acționate mecanic, vor fi acționate electronic. Volo Rent a Car este de părere că mașinile electrice și hibride vor fi primii utilizatori ai acestui sistem electronic brake-by-wire.

Vă invităm să închiriați o mașină din flota Volo Rent a Car de la biroul principal de pe strada Traian Vuia, numărul 202, sau direct de la Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca.

Pentru rezervări NON-STOP, vă rugăm să ne contactați:

0736.687.773
contact@volorentacar.ro