Non Stop: +4 0736 687 773

Scaderea poluarii masinilor diesel vechi

2020-03-03 19:28:10 Autor: Volo Rent a Car
Scaderea poluarii masinilor diesel vechi


     L-a sfâr?itul anului 2019 peste 40 la sut? din num?rul total de autovehicule din Uniunea European? au fost echipate cu un motor diesel. Cu toate c? noile ma?ini diesel Euro 6d-temp respect? normele de poluare în vigoare ?i pot fi închiriate de la Volo Rent a Car Cluj Napoca, ma?inile diesel mai vechi de anul 2018 care continu? s? circule pe ?osele au un impact important asupra polu?rii aerului. Unele ora?e ca de exemplu capitala Romaniei Bucure?ti încearc? s? creeze restric?ii de acces sau s? introduc? taxe pe oxigen pentru ma?inile care se afl? sub anumite norme de poluare. Pentru c? statele membre ale Uniunii Europene dep??esc mereu limitele emisiilor de monoxid de azot ?i dioxid de azot, legislatorii europeni se concentreaz? pe reducerea emisiilor poluante provenite de la vehiculele cu motoare diesel. Legislatorii europeni au propus dou? metode pentru reducerea rapid? a polu?rii generate de motoarele diesel, este vorba de programele na?ionale de casare ale ma?inilor vechi, în cazul Romaniei se nume?te programul Rabla, a doua metod? este modificarea ma?inilor diesel prin adugarea unui catalizator.

     Programele de casare sunt necesare pentru a gr?bi procesul de înlocuire a vehiculelor diesel sau benzin? mai vechi pentru a respecta ?elurile de reducere ale emisiilor. Programele de casare încurajeaz? ?oferii vehiculelor diesel vechi s? le schimbe în favoarea modelelor de ma?ini sau dube mai prietenoase cu mediul ?i care respect? normele de poluare Euro 6d-temp. Proprietarii acestor ma?ini sunt stimula?i s? le schimbe prin compens?ri, prime de casare ?i beneficii fiscale. Programul Rabla este un exemplu al unui program de casare de succes din Romania prin care proprietarii unei ma?ini diesel vechi primesc compensa?ii de 6500 de lei atunci când le schimb? pe noile modele diesel. În cei 15 ani trecu?i de la lansarea programului rabla, românii au casat peste ?ase sute de mii de vehicule vechi, poluante ?i au fost achizi?ionate peste trei sute de mii de ma?ini noi care au emisii sc?zute. Accelerarea înlocuirilor ma?inilor vechi cu vehicule diesel care repect? normele de poluare Euro 6d-temp, disponibile la biroul de închirieri auto Cluj Volo Rent a Car, prin programele de casa?ie na?ionale reprezint? un r?spuns eficient la în?sprirea standardelor de calitate a aerului ?i a regula?iilor de reducere a emisiilor din ora?e.   

     A doua modalitate de sc?dere a emisiilor este modificarea vehiculelor cu motoare diesel. Un element cheie în prevenirea emisiilor nocive a fost introducerea Filtrului de Particule Diesel (Diesel Particulate Filter DPF) care elimin? particulele de funingine. Toate ma?inile diesel au fost echipate cu acest filtru DPF începând cu anul 2011 dar tehnologiile de reducere ale emisiilor de oxizi de azot NOx au fost introduse pe larg doar mai târziu. Modificarea vechilor ma?ini diesel prin ad?ugarea de sisteme care reduc oxizii de azot NOx reprezint? o solu?ie viabil? pentru respectarea standardelor de poluare a aerului din prezent, unele sisteme NOx fiind capabile s? reduc? emisiile cu pâna la ?aptezeci la sut?. Din punctul de vedere al Volo Rent a Car, sistemele de Reducere Catalitic? Selectiv? (Selective Catalytic Reduction SCR) reprezint? o tehnologie eficient? ?i necesar? pentru ob?inerea standardelor de emisie. Tehnologia SCR func?ioneaz? prin ad?ugarea de amoniac la gazele de evacuare fie sub forma unui lichid AdBlue (agent de reducere a oxizilor de azot NOx) sau direct ca ?i gaz folosind cartu?e. Amoniacul reac?ioneaz? cu monoxidul de azot ?i dioxidul de azot NOx veni?i de la motor într-un convertor catalitic, în urma reac?iei, pe ?eava de e?apament se elibereaz? azot ?i vapori de ap? inofensivi.

     Tehnologia de Reducere Catalitic? Selectiv? reprezint? o modalitate de reducere a emisiilor poluante ale vehiculelor diesel mai vechi ?i de îmbun?t??ire a calit??ii aerului urban. Tehnologia SCR, din informa?iile adunate de Volo Rent a Car, s-a dovedit foarte eficient? la camioane, autobuze ?i la utilajele folosite în construc?ii dar la ma?ini situa?ia este mai dificil?. Sistemele SCR sunt complexe iar instalarea lor pe ma?ini este costisitoare, pre?ul de achizi?ie ?i instalare variaz? între ?ase mii de lei ?i ?aisprezece mii de lei. Exist? posibilitatea ca amoniacul s? nu reac?ioneze atunci când trece prin convertorul catalitic selectiv ?i astfel acesta s? se scurg? pe evacuare. Acest lucru poate fi prevenit u?or printr-un catalizator de scurgere, dar acesta trebuie proiectat cu grij? ad?ugând mai mult? complexitate ?i cost sistemului. Spa?iul mic al unei ma?ini este o alt? provocare, multe vehicule care ar putea beneficia de tehnologia SCR nu au suficient loc pentru a integra convertorul catalitic selectiv în sistemul de evacuare ale gazelor de e?apament. Stocarea adecvat? a lichidului AdBlue sau al amoniacului reprezint? o alt? problem? deoarece au nevoie de un rezervor separat care este de obicei instalat în compartimentul ro?ii de rezerv?.  

     Produc?torii sistemelor de reducere catalitic? selectiv? au nevoie de implicarea ?i cooperarea puternic? din partea produc?torilor vehiculelor originale dar Volo Rent a Car este de p?rere c? este necesar ?i suportul re?elelor de dealeri auto pentru distribu?ia, instalarea ?i testarea periodic? a emisiilor. Toate aceste complica?ii trebuie luate în considerare dar pot depinde de tipul ma?inii ?i de num?rul de kilometri parcur?i. În ciuda tuturor obstacolelor, sistemul de reducere catalitic? selectiv? scr reprezint? o op?iune de reducere efectiv? a emisiilor oxizilor de azot NOx ale vehiculelor diesel care nu respect? norma Euro 6d-temp. În acest moment, la nivelul blocului comunitar, nu exist? instruc?iuni clare asupra vehiculelor diesel care nu respect? standardele de poluare. Majoritatea ora?elor Europene au creat zone de emisii sc?zute, deobicei centrul acestora, în interiorul c?rora accesul vehiculelor cu emisii ridicate este restric?ionat dar nu s-a stabilit o solu?ie general? pentru întreaga flot? de vehicule diesel care dep??esc emisiile stabilite. Legislatorii Europeni se confrunt? cu o situa?ie dificil? când sunt luate în considera?ie toate elementele de mai sus pentru c? nu exist? o singur? solu?ie care s? func?ioneze pentru toate modele de vehicule.
 
     Sistemele de Reducere Catalitic? Selectiv? SCR ale ma?inilor vechi împreun? cu programele de casare na?ionale sunt o parte important? a solu?iei de îmbun?t??ire rapid? a calit??ii aerului ?i s?n?t??ii din Europa. La Volo Rent a Car v? oferim spre închiriere ma?ini noi din incinta aeroportul interna?ional Avram Iancu din Cluj Napoca care respect? cele mai stricte norme de poluare precum Euro 6d-temp pentru vehiculele cu motorizare diesel.


Pentru rezerv?ri NON-STOP v? rug?m s? ne contacta?i:

0736.687.773
contact@volorentacar.ro